16 Ocak 2018 Salı

sanat sanatçıya haddini bildirir, sanat severin emrindedir

senfoni dinliyorum
ama anlamam aslında hiç müzikten
orkestranın şefi benimle iki kelime konuşmaz
beğenmez benim sanat bakışımı muhtemelen
besteleyen ha keza
müzisyenler de öyle
sanatçılarla aynı masada oturma ihtimalim cumhurbaşkanı ile aynı masada oturma ihtimalimden daha az
ödleri kopar bizim kesimden
onlar aydın insanlar
ışıkları azalacak sanır da karanlık gördüklerinden köşe bucak sakınırlar
bizler karanlığın içinde kalmışlar
ama
sanat büyüktür,
sanat adaletlidir
sanat bilgedir
aldırmaz onu kağıda dökenlerin korkularına
büyükler korkmaz küçüklerden ya
aldırmaz sanatçının gururuna
büyüğün tevazusu büyklüğü kadardır ya
saçılıverir o harmoni benim gibi en kör cahilin bile önüne
kulaklarımın pasları silinir
Yüreğim milyon sene ki o melodiyi duymuş gibi heyecana kapılır
gözlerim yaşarır onca müzik aletinin böylesi bir uyum ile notaları paylaştığını dinlerken
onlar hiç kavga etmez mi
orası bana daha çok yakışır sen bana ver demez mi
demiştir muhtemelen
ve en sevdiğine en güzel bölümü vermiştir besteleyen
yine de böylemükemmel
en kara cahilin bile gönlüne umut verirken
kim yaptı bilmiyorum böylesi güzel bir senfoniyi
belki de hiç bilemeyeceğim
yine de
her sabah çocuklarımı uyandırırken dinleyeceğim
bu da bana sanatın hediyesi olsun
sanatçı varsın kaf dağında benim için yeni besteler üzerinde çalışadursun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder